Základní škola a Mateřská škola Třebívlice

Archiv 2017/2018

Seznam pomůcek pro 2. ročník, školní rok 2018/2019

Třídní učitelka: Mgr. Jaroslava Galiová

1) Obaly na sešity A5 – 5x (pevné, obyčejné igelitové na sešitech špatně drží a trhají se), obaly na PS A4 – 5x (pevné)

2) Tužka č. 2 – 2x, pero Tornádo nebo Pilot, pastelky, guma, ořezávátko se zásobníkem, pravítko (trojúhelník), červenou propisovací tužku

3) Do kufříku na Vv a Pč – nůžky (leváci pro leváky), lepidlo (nejlépe tyčinka Herkules nebo KORES, hmotnost 40g), voskovky, vodové a  temperové barvy(tempery - větší sadu, alespoň 10ks, obojí nejlépe KOH-I-NOOR), paleta, kulaté štětce různých velikostí (č.8, 6, 3), větší plochý štětec (č. 12, 8), kelímek na vodu, ubrus, hadřík, zástěra (stará košile nebo triko),slabší černý fix (NE LIHOVÝ!),nelepící barevné papíry, inkoust, suché křídy (mohou být ty z loňska),špejle asi 10ks,

4) Do sáčku na Tv – tepláky, mikina, tričko, kraťasy, sportovní obuv do tělocvičny

5) Přezůvky a sáček na přezůvky, ručník nebudeme potřebovat, budeme mít ve třídě jednorázové

Pracovní sešity budou děti dostávat na začátku školního roku.

Všechny pomůcky, prosím, řádně podepište!!!

„SLUNÍČKO NEBO MRÁČEK“

Ve středu 13. 6. 2018 se žáci 5. třídy zapojili do preventivně dopravní akce s názvem „Sluníčko nebo mráček“. Tato akce proběhla ve spolupráci s BESIPem a jeho koordinátorem pro Ústecký kraj Janem Pechoutem, který přijel osobně žáky pozdravit.

Děti si nejprve připravily vlastnoručně vyrobené obrázky sluníček a mráčků. Ty pak předávaly řidičům, kteří byli kontrolováni dopravními policisty na třebívlickém náměstí. Děti rozdaly vzorným řidičům téměř 20 sluníček. Také jim poděkovaly, že dodržují dopravní předpisy a neohrožují je tak na zdraví a životech. Bohužel tři řidiči obdrželi mráček, a to za jízdu bez řidičského oprávnění, v druhém případě to bylo za nepoužití bezpečnostních pásů během jízdy a třetí mráček byl udělen za zapomenutí potřebného dokladu. Mezitím, když děti čekaly na ohodnocení dalšího řidiče, se jim věnovala nprap. Pavla Kofrová. Povídala si s nimi a ověřovala si, že znají pravidla, jak se mají jako chodci nebo cyklisté chovat. Také se od ní děti dozvěděly spoustu zajímavých informací a obdržely upomínkové předměty, např. reflexní vestičku a přívěsek.

Níže na odkazu naleznete fotografie

Výlet 4. třídy

4. třída s třídní učitelkou Hanou Barákovou a paní vychovatelkou Věrou Novákovou jela 14. června 2018 na školní výlet do Ploskovic. Začátek výletu si děti užily na převozní lodi přes Labe v Lovosicích. Na protějším břehu se proběhly a byly se podívat u Píšťanského jezera s výhledem na vrch Radobýl. Pak už jel autobus rovnou do Ploskovic. Děti posvačily v nádherném rozlehlém parku, koupily si suvenýry a v místní kavárně i něco dobrého na zub. Přímo v zámku zhlédly divadelní pohádku o čertovském pokladu. Po další půlhodince strávené v parku šly děti na prohlídku celého ploskovického zámku. Paní průvodkyně podala dětem velmi pěkně zajímavý, jim srozumitelný výklad.

Níže na odkazu naleznete fotografie

Video z lyžařského výcviku 2018

Přehazovaná

Na odkazu níže máte fotogalerii z Mikuláše.

7. A a jejich vaření.

Ve středu 29. 11. šli deváťáci udělat radost dětem do MŠ čtyřmi adventními kalendáři, které sami vyrobili. Děti měly velkou radost a jako poděkování jim zazpívaly vánoční písničku.

Techdays

Absolvovali jsme prohlídku Libochovického zámku, zde jsou názory naších žáků:

Na exkurzi jsme vyrazili časně ráno 12. září 2017. Ze začátku jsme se sešli v naší třídě a nuceně jsme podepsali poučení o kázni a hned po podepsání „smlouvy“ jsme vyšli ven čekat na autobus. Výlet byl zdarma, vše hradila škola.

Když jsme dorazili, museli jsme jít asi 300 m k samotnému zámku. Čekali jsme asi 15 minut na průvodkyni. Byly zde dva automaty, jeden na jídlo a ten druhý nápojový. Jídlo bylo předražené, ale teplé nápoje byly levné. Když dorazila průvodkyně, ihned jsme vyšli na prohlídku – mnoho místností, mnoho nábytku, fresky, gobelíny. Místnosti tvořily např. salonky, jídelny. Nábytek tvořily převážně skříně, japonský porcelán a obrazy. Na obrazech byl vyobrazen Ježíš, světci, rodina a rodinní přátelé. Fresky se nacházely obvykle na stropech, bylo zde vyobrazeno několik mýtických bytostí z období antiky. Přesněji bohyně lásky a krásy, nějací amorci, andělé atd.

Když jsme vyšli zpět na lokaci odkud jsme vyšli, sešli jsme do sklepení. Do sklepení nás vedl jiný průvodce a ten nebyl až tak dobrý, mluvil rychle, prohlídka nebyla až tak záživná. Ve sklepení bylo mnoho háků, pravděpodobně na maso. Sklepení nebylo moc veliké, ani moc oken, ale mnoho místností.

Když jsme asi po dvaceti minutách vyšli ven, šli jsme do zahrad. Zahrady byly prostorné, byl zde i skleník, ve kterém rostlo mnoho okrasných květin např. různé druhy kaktusů a mnoho pokojových rostlin. Na zahradách bylo mnoho stromů, živého plotu, pávi, fontány atd.

Když jsme odcházeli ze zahrad, bylo cca. 11:45 a vydali jsme se zpět k autobusu.

Jan Klupák VII.A

V úterý 12.9. jsme se školou vyrazili na výlet z Třebívlic do Libochovic. Když jsme přišli k zámku, tak nás po dvou skupinách vzali na prohlídku. První šla šestá a sedmá třída a chvilku po nás osmá a devátá, protože všichni na jednou bychom se tam nevešli. Já jsem šla se sedmou a šestou a s námi společně ještě dva starší turisté. Prohlídku jsme začali ve velké místnosti s krokodýlem. Většina místností byly salonky, kabinety, sály, pracovny, ale byla tu jen jedna ložnice. Prohlídku jsme ukončili ve velké herně pro malé i velké.

Poté jsme se nasvačili a koupili si horkou čokoládu z automatu. Dále jsme šli na výstavu, kde byl i dětský koutek s omalovánkami zvířat a tady jsme strávili asi půl hodiny, zatímco ostatní se dívali na výstavu vycpaných afrických úlovků.

Dále následovala prohlídka sklepení, která nebyla moc zajímavá, sklepy byly spíš špinavé a studené. Ukázali nám starou dobovou kuchyň, asi abychom litovali kuchařky, co tam dříve vařily. Když prohlídka sklepů skončila, slušně jsme poděkovali a šli do zámecké zahrady, kde jsme nejdříve nafotili miliony společných fotek a pak jsme šli na prohlídku zámeckého skleníku.

Když už jsme si mysleli, že vše končí a jedeme domů, tak jsme se mýlili, protože jsme v zámecké zahradě strávili asi ještě půl hodiny, kde jsme byli tak nějak „rozdělení“ na ty, co skáčou parkour, ty, co se fotí a ty, co nic nedělají. Úplně nakonec jsme udělali společnou velkou školní fotku a pak jsme jeli autobusem zpátky do Třebívlic ke škole, kde jsme se rozloučili a šli domů.

Nikola Doušová, 7. třída

Zde se můžete podívat na fotografie z akce:

Poznávání Asie na 1. stupni

V září nás v rámci multikulturní výchovy navštívilo studio Karavana, které u nás bylo již s programem o Africe a Evropě. Tentokrát si pro nás připravilo program „Cestujeme Asií“. Jak již sám název napovídá, jedná se o divadelní společnost, která je neustále na cestách. A tak se i naši žáci prostřednictvím tohoto interaktivního představení v mžiku ocitli na návštěvě Asie. Velmi zábavnou a hravou formou se seznámili s odlišnými kulturami, poznali cizí náboženství, stravu, oblečení, hudební nástroje, jazyk i písmo. Na vlastní „kůži“ si vyzkoušeli, jak nosit nákup na hlavě, jíst hůlkami či psát arabsky zprava doleva. Vše završila společná píseň s výstižným názvem „Ať jsi ten anebo ten, zeměkoule patří všem“. Moc jsme si to užili, zasmáli se, ověřili naše znalosti a naučili se novým.

Těšíme se na leden, kdy nás Karavana opět navštíví, a to s druhou částí O Evropě.

Na níže uvedeným odkazu najdete fotogalerii z poznávání Asie: